Hjertelig velkommen til Sejs-Svejbæk Lokalhistoriske Forenings hjemmeside.

Vi er glade for at kunne præsentere dig for et bredt udsnit af fotos samt spændende emner, lige fra aktuelle arrangementer til historiske fortællinger fra vort område. Udover Sejs-Svejbæk beskæftiger vi os også med det gamle Linaa Sogn.

Det er foreningens formål at indsamle, registrere og bevare materiale og data om Sejs-Svejbæks historie og gøre det tilgængeligt for foreningens medlemmer og lokalområdets beboere. Det kan bl.a. ske via hjemmesiden, mødevirksomhed, arkivering, elektronisk kommunikation og udgivelse af skriftligt materiale.

Foreningen har bl.a. udgivet bogen “Fra fattighuse til velfærdsvillaer. Sejs-Svejbæk 1945-2021”.

Du er altid velkommen til vores arrangementer – og til at kontakte os -,  så du kan se og høre om livet i vores forening!

Foreningen vil gerne låne gamle fotos, breve, film, notater, bøger m.v., som kan have lokalhistorisk interesse. Vi returnerer selvfølgelig efter kopiering og scanning. Henvendelse til foreningens formand.

Husk, at historie er også det, som skete i går!

Læs mere via følgende links:

Foreningens aktiviteter

Referat generalforsamling 5. marts 2024